21 истории за костюмите в „Игра на тронове“

Последният 8-и сезон на любимата сага „Игра на тронове“ вече е факт. През времето на съществуването си този сериал спечели милиони зрители не само с баталните и любовните сцени, но и с красивите костюми на героите.

Не можем да си кривим душата – художникът по костюмите е свършил страхотна работа! За голяма част от облеклата в сериала отговаря Мишел Клептън: тя прекратява сътрудничеството си в „Игра на тронове“ едва в 6-ия сезон, създавайки тогава само няколко костюма за ключовите персонажи, в това число за Церсей Ланистър и Денерис Таргариен.

21 истории за костюмите в „Игра на тронове“

Мишел Клептън

За историята на костюмите и за скрития смисъл в тях Клептън разказва в едно от интервютата си, споделяйки много интересни факти.

  1. Костюмите в сериала се различават от тези, описани в книгите
    „Това определено е забавно. Когато ми предложиха работата, аз, разбира се, прочетох всички книги. Но, в края на краищата, решихме да се дистанцираме от литературния източник. Създадохме различен свят“, споделя Мишел.

    21 истории за костюмите в „Игра на тронове“
  2. От самото начало за всяка област измислихме собствен цветови код
    „Според сюжета на сериала действието се развива едновременно в няколко географски области. Решихме да поддържаме драматургията с костюмите, облекчавайки по този начин живота на зрителя: така на него му става много по-лесно да следи събитията.
    Създавахме костюми за телевизионно шоу със собствен цветови код, по този начин визуално успокоявахме зрителите.“

  3. В сериала са съхранени оригиналните цветове на гербовете
    „Гербът по принцип е важно нещо. Взехме ги без да ги променяме. Но с облеклата си позволихме някои волности.“

    21 истории за костюмите в „Игра на тронове“
  4. С помощта на цветовете е подчертано съперничеството между Церсей и Марджъри Тирел.
    Клептън измисля характерните цветове за персонажите, базирайки се на тези на гербовете. „В случая Марджъри – това бяха отенъци на бледосиньо и тюркоазено.“ На Мишел й харесва да играе с цветовете и да вижда как все повече млади хора се обличат като Марджъри, което е още по-обидно за Церсей.

    21 истории за костюмите в „Игра на тронове“
  5. Цветовете отразяват развитието на персонажите
    „Това се забелязва особено много при Церсей, в чийто гардероб, в течение на развитието на историята, се появява червеният цвят. Отначало рядко я виждаме в дрехи с този отенък, но след това, когато тя затвърждава силата си, грее в яркочервено. Тя е Ланистър. А след това цветовете отиват към още по-тъмната червена гама, към черното, което показва, че тя оплаква децата си.“
  6. Белите дрехи на Денерис в някои сцени говорят за несъгласието й със случващото се. „Бялото означава отстраняване от сцената, в която тя трябва да вземе участие. Около нея цари хаос, мръсотия, кръв, пъстрота – и създателите искат да подчертаят това бяло петно в центъра, за да я дистанцират визуално от нещата, с които тя не се примирява вътрешно.“
  7. Комбинацията на ботуши, панталони и рокли – е ключът към характера на Денерис
    „Това е най-важният детайл. Тя винаги е готова за бягство, без значение колко официално е облечена. Винаги има панталони и боти, ако й се наложи да бяга. Винаги го мисля, когато разработвам костюма за тази героиня“, обяснява Клептън.

    21 истории за костюмите в „Игра на тронове“
  8. Церсей и Марджъри имат най-много костюми
  9. Най-трудният костюм за изработване е сватбената рокля на Марджъри. Всяка една роза е направена ръчно
    21 истории за костюмите в „Игра на тронове“
  10. Всички доспехи във филма също са изработи на ръка
  11. Много по-трудно е да създадеш ефект на износен костюм, отколкото да ушиеш нов
    „По ирония на съдбата повечето от костюмите, които трябва да изглеждат износени на екрана, отнемат много време при създаването им. Правим ги от нови материали и след това ги състаряваме. Този процес е трудоемък.“
  12. Мейзи Уилямс наистина е искала да изгори дрехите на персонажа си Аря
    „След като прекара 3 години в един и същ образ, тя толкова се въодушеви от новите си костюми, че попита: Ще ми гарантирате ли, че тези дрехи никога няма да се върнат?! Бедничката. Разбирах я напълно“, признава Мишел.

    21 истории за костюмите в „Игра на тронове“
  13. Санса Старк се изразява чрез бродериите
    „Санса се разкрива чрез способността си да шие и бродира. В една от първите сцени Церсей я питат откъде е взела роклята си и тя отговаря, че я е шила сама. Така че ние решихме да използваме този начин на изразяване на чувствата: чрез бродерия и рисунките по нейните тоалети.“„Освен това рисунките по сватбената й рокля разказват цялата история на живота й. В изображенията на животните е зашифрован произходът и по-нататъшния път на героинята.“
  14. Тоалетите на Санса Старк говорят за настроението й
    21 истории за костюмите в „Игра на тронове“
  15. Роклята на Санса в четвъртия сезон е бродирана с пера, за да е по-реалистично
    „Дълго мислихме как да направим тази рокля и накрая решихме да използваме пера от врана като декорация“, разкрива Клептън.
  16. Дизайнът на костюмите е тясно свързан с обкръжаващата среда
    „Когато разработвам костюм, се обръщам не към историята на модата, а просто се опитвам да си представя какви възможности са имали хората от онова време и при онези условия на живот. Как те самите биха ушили тези дрехи. Това ми дава чувство на реалност. Изучавам различните техники и това как хората живеят при определени климатични и природни условия“, обяснява Мишел.
  17. Тоалетът на Церсей за финала на 6-тия сезон е измислен веднага
    „Понякога се случва, че веднага в главата ти се оформя готовата картинка, знаеш в детайли как трябва да изглежда костюмът. С Церсей беше точно така. Бързичко нахвърлях ескиза и го изпратих на шоурънърите. Те се съгласиха с идеята ми.“
  18. Короната на Церсей е много сложна изработка от сребро и злато
    „Основно в нея е вложено сребро, само на някои места се вижда злато. Златото винаги се е асоциирало с Ланистър и аз исках да съхраня това, но в главата ми се въртеше идеята да поставя студения металически блясък на първо място. В седми сезон среброто се превръща в новия цвят за Церсей – сбогом, злато на Ланистърите.“

    21 истории за костюмите в „Игра на тронове“
  19. Към финала цветовете стават по-приглушени
    „Зимата е близо, светът потъва в скръб, затова визуално създателите искаха да подчертаят, че цветовете си отиват и всичко става много по-бледо.“
  20. Палтото на Джон Сноу е за статус
    21 истории за костюмите в „Игра на тронове“

    „Актьорът Кит Харингтън изглежда не е във възторг от костюма си. Докато другите актьори сменят костюмите, неговият образ остава непроменен: огромното кожено наметало се превърна едва ли не в символ на сериала, а в интернет го използваха за шегаджийски мемове.“
    „Тежи един тон и смърди ужасно“, признава Кит в свое интервю.

    А Мишел дава своето обяснение за тази модна стабилност. „В първите сезони неговият плащ беше по-светъл и отразяваше скромния му статус в семейството. След това го направих по-тежък и масивен, защото му добавяше сила и мощ, визуално увеличавайки тялото му. Много от актьорите в масовките трябваше да носят такива костюми, при това те нямаха персонални асистенти“, разказва художникът по костюмите.

  21. На костюма на Денерис е обърнато специално внимание
    „Повечето зрители се асоциират с Денерис: и мъжете, и жените могат да намерят в нея нещо, което им е близко по дух. В нея има нещо привлекателно, в нея се пресича нещо средновековно и нещо съвременно. Денерис – е прекрасен персонаж, над който е интересно да се работи. Тя е силна и вдъхновяваща.“

Източник: cosmopolitan.bg

Свързани новини

Как са си ушием дънкова чанта

life

Холивудските правила за перфектна визия през лятото

life

Модните тенденции за есента на 2019 година

life

Публикувай коментар

* Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически.